O nisi faʻafitauli ma fofo i le faʻagasologa o le fausiaina o le fausaga faʻainisinia (3)

Deformation o vaega

1. O le vaega e faʻaleagaina i le taimi o felauaiga, e mafua ai le oti poʻo le punou malu, lea e le mafai ai ona faʻapipiʻi le vaega.
Su'esu'ega mafua'aga:
a) Le deformation na gaosia pe a faia vaega, e masani ona faʻaalia o le faʻagesegese o le punou.
b) Pe a ave le vaega, e le talafeagai le tulaga lagolago, e pei o le fafie pito i luga ma le pito i lalo e le o saʻo, poʻo le faʻapipiʻiina o le nofoaga o loʻo paʻu, ina ia mafai ai e le sui ona mate le punou pe faʻagesegese deformation.
c) O vaega ua fa'aletonu ona o le fa'alavelave i le taimi o felauaiga, e masani ona fa'aalia le pi'o mate.
Faiga puipuia:
a) I le taimi o le fausiaina o vaega, faiga e faʻaitiitia ai le faʻaleagaina e tatau ona faʻaaogaina.
e) I totonu o le faʻapotopotoga, e tatau ona faʻaaogaina faiga e pei o le fesuiaʻiga.E tatau ona mulimuli le fa'asologa o le fa'apotopotoga i le fa'asologa, ma ia lava lagolago e tatau ona fa'atutuina e puipuia ai le fa'aleagaina.
c) I le faagasologa o felauaiga ma felauaiga, faʻalogo lelei i le faʻatulagaina talafeagai o pads.
Tali:
a) O le faʻaleagaina o le paʻu o le sui e masani ona togafitia e ala i le faʻasaʻoina o masini.Fa'aaoga ta'avale po'o isi mea faigaluega e fa'asa'o ai po'o le fa'amumu acetylene okesene pe a uma ona tao fa'asa'o.
e) A o le fausaga o loʻo punou lemu deformation, ave oxyacetylene afi faʻasaʻo faʻamafanafana.

2. A maeʻa ona faʻapipiʻiina sui o le uamea, o le faʻalavelave atoa o le umi e sili atu nai lo le tau faʻatagaina, e mafua ai le leaga o le faʻapipiʻiina o le faʻalava uamea.
Su'esu'ega mafua'aga:
a) O le su'iina e le talafeagai.
b) Ole tele o nodes faʻapipiʻi e le fetaui ma manaʻoga mamanu.
Tali:
a) Fa'apotopotoga vaega e fa'atūina laulau fa'apotopotoga, e pei o le u'elo i le pito i lalo o le sui o le sui, e puipuia ai le warpage.O le laulau fa'apipi'i e tatau ona fa'atūina tulaga ta'itasi, u'elo e puipuia ai le fa'aleagaina.Aemaise lava mo le faʻapotopotoga o le laʻau poʻo le apefai, e tatau ona fetuunai le deformation pe a uma le faʻapipiʻiina o le uelo, ma faʻalogo i le tele o le node e faʻafetaui i le mamanu, a leai e faigofie ona faʻalavelaveina le vaega.
e) E tatau ona faʻamalosia le sui e le lelei le faʻamalosi aʻo leʻi liliu ma uʻamea, ma e tatau foi ona faʻasaʻo le sui pe a uma ona liliu, a leai e le mafai ona faʻasaʻo le sui pe a uma ona uelo.

3. Vaega arch, le tau o le tele mago pe itiiti ifo nai lo le tau mamanu.Pe a laʻititi le tau faʻaofuofu o le vaega, o le faʻalava e punou i lalo pe a uma ona faʻapipiʻi;A tele le tau fa'aofuofu, o le extrusion maualuga maualuga e faigofie ona sili atu i le tulaga masani.
Su'esu'ega mafua'aga:
a) E le fetaui le tele o mea e manaʻomia mo le mamanu.
b) I le faagasologa o le fausiaina, o le fuaina ma le fuafuaina o tau e le faʻaaogaina


Taimi meli: Oke-18-2021